MENU

План медодичного об'єднання музичних керівників району на 2020 - 2021 н.р.

Конспект музикотерапевтичного заняття   для дітей  старшого дошкільного віку

«Музика вітру»

Мета: сприяти зняттю психоемоційної напруги дітей та зміцненню їхньої емоційно-вольової сфери.

Завдання:

1. збагатити емоційно-слухові враження дітей через музичний образ вітру;

2. залучити дітей до різних видів музичної діяльності;

3. створити у дітей позитивний настрій.

Обладнання: вітрячок на ніжці, фен з холодним та теплим повітрям, стіл, полотна тканини, ваза, фолігірований папір.

Музичні інструменти: сопілки, свищики, губна гармонь, дзвіночки.

Музичний репертуар: Моцарт «Маленька серенада» (аудіозапис),          

Е.Морріконе «Вітер,крик» (аудіозапис),                                                                 

Л.Бетховен «Сумно.Весело» (аудіозапис),

Ф.Шопен «Вальс-хвилинка» (аудіозапис),

С.Рахманінов «Італійська полька» (аудіозапис),

Пісня – привітання «Добрий день» муз.В.Лепешка

Пісня «Дощик - непосида» муз.Б.Савельєва

Технічне оснащення: відеопрезентація до заняття, проектор та проекційний екран.

Хід заняття:

Під звуки дзвіночка діти проходять до залу.

Музкерівник:  Діти, давайте почнемо нашу зустріч з музичного привітання.

Усі співають привітання «Добрий день».

Музкерівник: Діти, подивіться, до нас завітали Вітерець та його друг Вітрячок. Я вам усім пропоную розвеселити наших гостей. Під веселу рухливу музику  ми легесенько побіжемо по колу, а наш Вітрячок весело закружляє та затанцює.

Під музику Моцарта «Маленька серенада» діти біжать по колу, а Вітрячок крутиться.

Слухання і прислухання

Музкерівник:  Діти, ви помітили, що наш Вітрячок дружить із вітром? Тільки коли вітер поруч, Вітрячок починає танцювати та кружляти. А зараз він відпочиває. Діти, а ви любите мандрувати? (відповіді дітей) Тоді давайте разом з нашими гостями помандруємо під музику вітру.

Музкерівник демонструє дітям відеопрезентацію «Де вітер гуляє» з музичним супроводом Е.Морріконе «Вітер, крик».

Музкерівник: Сподобалось вам мандрувати з вітром? (відповіді дітей). А музика вам була до душі? (відповіді дітей).

Тілесно-орієнтована гра

Музкерівник (показує фен) Чи знаєте ви що це? (відповідь дітей). А фен теж дружить з вітром. Він може створювати холодний та теплий вітерець. Зараз ви це відчуєте.                                                                                                                           

(вмикає холодне повітря, а потім тепле, а діти жестами та мімікою реагують на різне повітря)

Вокалотерапія.

Музкерівнк: Дітки, ми так любимо співати. А давайте нашим гостям заспіваємо веселу пісеньку про дощик.

Співають пісню «Дощик-непосида».                                                                                

(Під час співу вихователь розкладає за дітьми «дощові хмаринки»)

Дихальна гімнастика.

Музкерівник: Дітки, ми пісеньку заспівали про дощик, а він тут нам погляньте скільки хмаринок дощових залишив. Давайте з ними пограємося. Коли буде звучать весела музика, ми будемо весело дути на хмаринки, а коли сумна музика заграє – ми легесенько подуємо на хмаринки .

(Під музику Л.Бетховена «Весело.Сумно» діти дують на «хмаринки»)

Танцювальна творчість.

Музкерівник: А тепер ми з нашими  хмаринками заведемо танок. Кожний із вас придумає свій таночок для своєї хмаринки. Спробуємо, дітки.

( Звучить Ф. Шопена «Вальс-хвилинка», діти проявляють танцювальну творчість)

Музкерівник: Мені дуже сподобалось. Вашим хмаринкам  теж було весело .

Тихо звучить шум вітру.

Музкерівник: Чуєте? Наш Вітерець полетів далі. Ходімо за ним.

(Музкерівник з дітьми зупиняються біля столу з музичними інструментами. Інструменти приховані  під прозорою тканиною. Діти відгадують, що лежать на столі)

Музкерівник: Подивіться, Вітерець приготував нам сюрприз-музичні інструменти. Напевно він хоче показати, як він вміє звучати.

(Діти розбирають музичні інструменти. Музкерівник пропонує  послухати звучання окремих духових інструментів, які діти собі обрали.)

Музкерівник: А тепер під музику С.Рахманінова «Італійська полька» заграємо оркестром, а я буду вашим диригентом.

(Звучить оркестр дітей )

Музкерівник: Дітки, вам сподобалось грати в оркестрі? (відповіді дітей). У нас гарно вийшло, бо ви дуже старались, молодці! А тепер я пропоную вам здивувати наших гостей яскравим таночком с полотнами тканини, які теж будуть з вашою допомогою бавитися з вітром. І так, затанцюємо танок «Осінній вернісаж».

(Діти танцюють танець «Осінній вернісаж» під пісню  Наталії Май «Осіння пісня»)

Звучить шум вітру.

Музкерівник: Чуєте, діти, наш Вітрячок каже, що Вітерець полетів на вулицю і звідти кличе нас на прогулянку. І це чудова ідея! Ходімо гуляти з Вітерцем!

 

 

У «Незабудці» вокалотерапія – дошкільнята співають дитячих пісень у супроводі фортепіано (музичний керівник Олена Іванівна Стрельнікова). Спів покращує симптоматику при депресії і при хворобах легенів, а також підвищує рівень кисню в крові, сприяє вивільненню гормонів, що підвищують настрій. Співайте разом з дошкільнятами старшої групи №2 «Соняшники» (вихователі Світлана Максимівна Остапенко і Ольга Андріївна Клиженко) і у вас завжди буде гарний настрій, а тиск у нормі.

...Артисти наші хоч маленькі

Зате розумні та гарненькі...

Дошкільнята «Незабудки» залюбки музикують в оркестрі. Гра на елементарних музич¬них інструментах потребує великої працелюбності, уважності, сконцентрованості. Видатні музиканти просвітителі Б.Асафьев, Б.Яворській, До. Орф підкреслювали велике значення активних форм музичної діяльності дитячого оркестру. Олена Іванівна Стрельнікова, музичний керівник «Незабудки», ефективно використовує гру на музичних інструментах, як основу елементарної музичної практики дітей.

Відомо, що діти дуже люблять танцювати. У танцях вони задовольняють свою природну потребу в русі. У виразних, ритмічних рухах танцю розкриваються почуття, думки, настрій, виявляється характер дітей. Навчити дитину передавати характер музичного твору не лише через його образний зміст, через пластику рухів під музику - саме на це спрямована робота музичного керівника «Незабудки» Олени Іванівни Стрельнікової.

uCoz