MENU

#STEMтиждень_spring2021, #ідеяSTEMтиждень_spring2021 Другий день STEM-тижденя у «Незабудці». Makerhub, ідея дня – знайомство з такою наукою, як «Біоніка». Вихователі «Незабудки», щораз доводять свій професіоналізм, свою педагогічну майстерність, свою безмежну любов до природи і особливо – до дітей. Природа є кращим інженером-конструктором ніж людина і нам є чому навчитися в неї. Як саме рослини і тварини допомагають людині розв’язувати різноманітні інженерні завдання, дошкільники «Незабудки» дізналися сьогодні. Вони з подивом спостерігали, як чарівник з мультимедійного екрану перетворював жука на машину чи мотоцикл, птаха на літак, змію на потяг, сороканіжку на багатоколісну машину… А потім дітям потрібно було виконати завдання: власноруч сконструювати «інженерного» птаха чи комаху, тобто літака чи повітряну кулю (використаний матеріал - пластилін, папір, конструктор). Після відповідної підготовчої роботи, діти з радістю взялися до роботи. Літаки і повітряні кулі найрізноманітніших форм і конфігурацій "зі знанням справи" були виготовлені дитячими руками за неповних 20 хвилин. Біоніка - вчимося у природи.

ТЕМА:

"Біоніка. Вчимося у природи. Літаки"

Підготувала і провела

Вихователь середньої групи №2

КЗДО №5 «Незабудка»

Медведь О.М

Мета: Познайомити дітей з елементарними відомостями про виникнення й розвиток авіації. Увести в активний словник дітей слова: повітряна куля, літак, вертоліт, пілот. Пробудити бажання пізнавати навколишній світ та творити. Познайомити з наукою біонікою. Вправляти дітей у створенні образа предмета за допомогою схеми, використовуючи конструктивний спосіб ліплення. Закріпити навички акуратного наклеювання, уміння ділити пластилін на частини (розрізаючи стекою), прийоми ліплення (пряме розкочування, сплющування) і з'єднання частин. Формувати вміння встановлювати подібність з об'ектом. Розвивати дрібну моторику кисті рук. Виховувати допитливість, інтерес.

Матеріали: Картинки із зображенням повітряної кулі, вертольота, різних літаків, птахів. Паперові літаки блакитний і рожевий кольори по кількості хлопчиків і дівчинок. Лист паперу (демонстраційний) з різними літаками, серед яких трохи однакових. Іграшковий літак, пластилін, дощечки для ліплення, стеки.

Попередня робота: Розглядання картинок із зображенням літаків та птахів.

Хід заняття:

1.Організаційний момент.

Діти, у цій коробці лежить нова іграшка для вас. Але перш ніж відкрити коробку й показати вам, що в ній знаходиться, спробуйте відгадати загадку. Якщо відгадаєте, довідаєтеся, яка іграшка лежить у коробці.

Не бджола, а гуде,

Не птах, а летить,

Гнізда не в'є,

Людей і вантаж везе. (Літак).

Які слова загадки допомогли вам неї розгадати?

Як можна грати з іграшковим літаком?

Сьогодні ми довідаємося багато нового про літаки, навчимося їх ліпити.

А після заняття ви зможете пограти новою іграшкою.

2.Бесіда-розповідь .

Літаючі апарати.

Давним-давно, древні люди дивилися на птахів і мріяли літати як вони (розглядаємо птахів, звертаємо увагу на будову пташиного крила). Але пройшло багато часу, перш ніж це трапилося. Така наука називається біоніка. Вчимося у природи. Спочатку люди навчилися підніматися в повітря на... (Показ картинки). Чи знаєте ви що це? Люди навчилися підніматися в повітря, як птахи на повітряній кулі. Кулю наповнювали димом від багаття, газом, що легше навколишнього повітря. Але куля летить туди, куди дме вітер. А людина хотіла сама вибирати куди їй летіти. Пройшов час і, нарешті був винайдений літак, яким керував пілот. (Показ картинки). Літак летить туди, куди направляє його пілот. Але для того щоб відірватися від землі й піднятися в повітря, літак повинен спочатку промчатися на великій швидкості по землі. Для цього потрібно багато місця й спеціально побудована дорога - злітна смуга. А іноді потрібно полетіти туди, де немає багато місця й такої злітної смуги. Отоді людям довелося придумати вертоліт. (Показ картинки). Вертольотом теж керує пілот. Але для зльоту й посадки вертольоту не потрібно ні багато місця, ні злітна смуга. Пілот включає мотор, починають обертатися от ці лопати (показ на картинці), і вертоліт злітає прямо з місця.

3. Рухлива гра «Літаки»

Дітям пропонується взяти собі по одному паперовому літаку (дівчинках - рожевого кольору, хлопчикам - блакитного) і сісти на коліна на килимі.

«Літак» (вірш). Діти довільно бігають із літаками в руках. Вихователь віддає команди: «Літаки, на посадку», «Літаки, злітайте», «Літаки, набирайте висоту», «Літаки, знижуйтеся».

4. Практична робота «Літаки».Дітям пропонується взяти в руки пластилін. Розділити його на дві частини за допомогою стеки. З однієї частини прямим розкочуванням зробити ковбаску. Загнути один кінець догори (хвіст літака). З іншого шматка також зробити ковбаску й зігнути її посередині у формі букви «л». Прикласти до середини «корпуса літака» і прикріпити натисненням і сплющування. Тупим кінцем стеки зробити відбитки на «корпусі літака» - « вікна-ілюмінатори».

Або запропонувати дітям на вибір другий варіант роботи :

Аплікація літака, що виконується методом нанесення пластиліну на папір і притисканням його по формі малюнка на папері.

 

uCoz