MENU

#STEMтиждень_spring2021, #ідеяSTEMтиждень_spring2021 Середина тижня у «Незабудці» присвячена - Enjoy Lab - експериментам. Діти досліджують хімічні та фізичні властивості речовин через проведення експериментів під доглядом вихователя та з обов’язковим дотриманням правил техніки безпеки. Діти є природженими дослідниками, які активно пізнають навколишній світ шляхом проб і помилок, а винагородою за активність та допитливість малюків є їхні самостійні «відкриття». У «Незабудці» працює дослідницька міні – лабораторія. До створення цієї лабораторії вихователі Олена Миколаївна Кривоносова, Ольга Андріївна Клиженко, Наталія Миколаївна Довбня, Анжела Юріївна Похила підійшли з великою відповідальністю, творчістю та креативністю. Під час проведення дослідів та експериментів вони зацікавили дошкільників різноманітними перетвореннями у природничій сфері та в різноманітному предметному світі. Дошкільнята аналізували, робили висновки, припущення за допомогою досліду самостійно пізнавали той або інший закон чи природнє явище.

Досліди

з пошуково-пізнавальної діяльності дітей

для середньої групи

І. Тема «Солодке, солоне, кисле»

ІІ. Тема «Що таке поверхневий натяг» (Дослід з молока)

Підготовила та провела

вихователь середньої групи КЗДО №5 «Незабудка» м.Старобільська

Кривоносова Олена Миколаївна

І. Мета: діти отримують реальні уявлення про різні сторони досліджувального об’єкта, про його взаємини з іншими об’єктами з середовищем існування. Познайомити дітей з різними смаковими відчуттями (солодке, кисле, солоне); розвивати мовлення, наближено називати предмети та їх якості.

Збагачувати пам'ять дитини, активізувати його розумові процеси, здійснювати аналіз та порівняння.

Обладнання: тарілочки з цукром, сіллю, лимонним соком, стаканчики з водою, ложечки на кожну дитину. Запис музичного супроводу.

ІІ. Обладнання: молоко, харчові барвники, засіб для миття посуду.

1.Хід досліду:

Наливаємо молоко у плоску тарілку, приблизно на 1 см. Крапаємо барвники на молоко в різних місцях. У центр тарілки крапаємо засіб для миття посуду і спостерігаємо за реакцією.

Що ми бачимо?

Кольори починають рухатись, утворюючи візерунки.

Чому так? Молоко – це здебільшого вода, як поверхневий натяг. Він утворюється, бо молекули води притягуються одна до одної, намагаючись зробити поверхню якомога щільнішою. Через цю властивість ми можемо бачити окремі краплини.

Через жир у молоці барвники плавають на поверхні рідини. Коли до суміші додаємо рідину миття посуду, вона руйнує поверхневий натяг, бо є іншою за складом. Молоко та барвники починають рухатись, щоб відновити баланс. Цей рух і створює кольорові ефекти на поверхні.

2.Хід досліду

Вихователь пропонує дітям визначити і назвати за смаком. Мовний матеріал: яка на смак? (кисла, солона, солодка).

Вихователь додає до води сіль і пропонує спробувати. Задає питання «Яка вода на смак?» Також діти пробують цукор і лимонний сік.

 

uCoz