План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
в КЗДО № 5 «НЕЗАБУДКА» на 2021-2022 н.р.
№ з/п |
Заходи |
Термін проведення |
Відповідальний |
Нормативно-правове забезпечення |
|||
1 |
Створення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу |
Упродовж року |
Директор КЗДО Калюжна Л.Л. |
2 |
Обробка матеріалів «Скриньки довіри» для батьків, педагогів, розгляд на засіданнях педагогічних рад, оновлення інформації на веб-сайті закладу з проблеми запобігання та протидію булінгу |
4 тиждень місяця |
Вихователь – методист Гороховатська В.В. |
3 |
Невідкладне інформування, уразі виявлення випадку булінгу, відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» |
У разі виявлення випадку |
Директор КЗДО Калюжна Л.Л. |
Робота з педагогами та колективом |
|||
4 |
Круглий стіл з елементами тренінгу: «Проблема насильства над дітьми дошкільного віку» Обговорення мультфільму «Вірте у любов, вірте у Різдво» |
вересень |
Практичний психолог Лисенко О.І. |
5 |
Симпозіум: “У нашій групі особливі діти” |
жовтень |
Практичний психоло Лисенко О.І. |
6 |
Психологічна вітальня “Майстерня успіху”: взаємодія вихователя з агресивними дітьми |
грудень |
Практичний психолог Лисенко О.І. |
7 |
Консультація: «Як розв’язати конфліктну ситуацію між дітьми» |
січень |
Практичний психолог Лисенко О.І. |
8 |
Консультація: “Попередження насильства в сім’ї” |
березень |
Практичний психолог Лисенко О.І. |
9 |
Вивчення психологічного клімату в педагогічному колективі |
квітень |
Практичний психолог Лисенко О.І. |
10 |
Тематичний брифінг з переглядом та обговоренням відео сюжетів для педагогів щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу |
квітень |
Практичний психолог Лисенко О.І. |
11 |
Організація і проведення освітньо-правового тижня, конкурсу плакатів в межах освітньо-правового тижня |
грудень |
Вихователь – методист Гороховатська В.В. |
12 |
Інформаційно-просвітницькі заходи з учасниками освітнього процесу з питань запобігання і протидії булінгу у координації із службами у справах дітей, підрозділами органів Національної поліції України, громадськими організаціями тощо |
січень |
Директор КЗДО Калюжна Л.Л. Вихователь – методист Гороховатська В.В. Практичний психолог Лисенко О.І. |
13 |
Психологічні та соціально-психологічні дослідження за запитами адміністрації, педагогів, працівників |
За запитом |
Практичний психолог Лисенко О.І. |
14 |
Організація роботи творчої майстерні педагогів інклюзивних груп. |
щомісячно |
Вихователь – методист Гороховатська В.В. |
Робота з дітьми |
|||
15 |
Психологічне вивчення дітей «групи ризику» |
Грудень |
Вихователь – методист Гороховатська В.В. |
16 |
Бесіда «Мої права та обов’язки» |
грудень |
Вихователі |
17 |
Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність |
грудень |
Вихователі |
18 |
Корекційно-розвивальне заняття з дітьми старших груп “Подорож до країни дружби” |
лютий |
Вихователь – методист Гороховатська В.В. |
19 |
Перегляд мультфільму «Жив собі чорний кіт» |
січень |
Вихователі |
Робота з батьками |
|||
20 |
Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців |
Протягом року |
Вихователі |
21 |
Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою) |
Протягом року |
Практичний психолог, вихователь – методист, вихователі |
22 |
Розміщення нормативно-правових документів, телефонів довіри на інформаційних стендах та веб-сайті ЗДО для ознайомлення батьківської громадськості |
вересень |
Практичний психолог Лисенко О.І. |
23 |
Інформаційний буклет «Ні – агресії!» (інформаційні куточки груп) |
вересень |
Практичний психолог Лисенко О.І. |
24 |
Психологічна консультація “Протидія цькуванню в дитячому колективі” |
листопад |
Практичний психолог Лисенко О.І. |
25 |
Практикум для батьків “Вправи спрямовані на розрядку гніву та агресії у дитини” |
лютий |
Практичний психолог Лисенко О.І. |
26 |
Круглий стіл: «Ось так ми живемо. Обговорення інклюзивних цінностей та толерантного відношення» |
січень |
Вихователь – методист, Вихователі |
27 |
Перегляд мультфільму «Про пташок» |
березень |
Вихователі |
Алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення домашнього насильства щодо дитини
Домашнє насильство – діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім’ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім’єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчиняла домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь.
Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»
|
|
|
Особа |
|
Покрокові дії |
Нормативно-правові акти: – Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» – Закон України «Про освіту» – Постанова Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі» – Наказ Міністерства освіти і науки України від 02.10.2018 № 1047 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами» – Лист Міністерства освіти і науки України від 30.10.2018 № 1/9-656 «Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей» |
||
Керівник закладу освіти |
Забезпечує реалізацію в закладі освіти заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству шляхом:· проведення з учасниками освітнього процесу виховної роботи з протидії та запобігання насильству; · здійснення з учасниками освітнього процесу інформаційно-просвітницьких заходів з питань запобігання та протидії насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей; · організацію роботи практичного психолога, соціального педагога з постраждалими дітьми; · визначення уповноваженого спеціаліста з числа працівників закладу для проведення невідкладних заходів реагування в разі виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи, інших осіб. |
|
Уповноважена особа, що здійснює невідкладні заходи реагування в разі виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб |
· Інформує керівника закладу про ситуацію насильства або загрозу його вчинення.· Протягом доби за допомогою телефонного зв’язку, електронної пошти інформує уповноважений підрозділ органу Національної поліції та службу у справах дітей (у випадку, коли постраждалою особою та/або кривдником є дитина). · Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Фіксує необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства. · Повідомляє працівників психологічної служби закладу освіти. · У разі виникнення підозри щодо домашнього насильства або реальної загрози його вчинення, зустрічається з дитиною, стосовно якої є інформація, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки, надає емоційну підтримку. · Якщо в процесі розмови дитина підтверджує факт насильства щодо неї, з’ясовує терміни подій, які відбулися з дитиною, та можливості отримати їх опис. |
|
|
· При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення факту домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі. · Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Може провести первинне опитування дитини. · Не залишає дитину наодинці. |
|
Практичний психолог |
· Забезпечує психологічний супровід та соціально-педагогічний патронаж в системі освіти з дітьми та їх батьками; проведення з батьками та іншими учасниками освітнього процесу роз’яснювальної та виховної роботи із запобігання, протидії негативним наслідкам домашнього насильства. · Бере участь (у разі необхідності) в оцінці рівня безпеки, у проведенні оцінки потреб дитини та в роботі мультидисциплінарної команди виконавчого комітету міста/району/ОТГ з надання соціальних послуг дитині з родиною (за погодженням з керівником закладу). |
|
Вихователь |
· При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення факту домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.· Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Може провести первинне опитування дитини. · Не залишає дитину наодинці. · Може поспілкуватись з постраждалою дитиною, дотримуючись алгоритму ведення діалогу з дитиною, яка потрапила в ситуацію насильства або загрозу його вчинення. · Забезпечує організацію роботи в системі освіти з дітьми та їх батьками; проведення з батьками та іншими учасниками освітнього процесу роз’яснювальної та виховної роботи із запобігання, протидії негативним наслідкам домашнього насильства. |
|
Вузькі спеціалісти |
· При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення випадку домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.· Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Не залишає дитину наодинці. · може поспілкуватись з постраждалою дитиною, дотримуючись алгоритму ведення діалогу з дитиною, яка потрапила в ситуацію насильства або загрозу його вчинення. |
|
Медичний персонал закладу освіти |
· При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення випадку домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі;· Надає невідкладну медичну допомогу (за необхідності). · Може провести первинне опитування дитини. · Не залишає дитину наодинці. |
|
Обслуговуючий персонал закладу освіти |
· При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення випадку домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.· Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Не залишає дитину наодинці. |
|
Дитина постраждала |
· Звертається до керівника закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу освіти, якому довіряє.· Або/та звертається для подальшого реагування до будь-якого суб’єкта, що здійснює заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству (наприклад, до органів Національної поліції, служби у справах дітей, суду, органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, центрів з надання безкоштовної вторинної правової допомоги, загальних чи спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб). |
|
Батьки постраждалої дитини |
· Забезпечують надання дитині екстреної медичної допомоги (у разі потреби).· Звертаються для подальшого реагування до керівника закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу освіти, якому довіряє. · Або/та звертаються для подальшого реагування до будь-якого суб’єкта, що здійснює заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству (наприклад, до органів Національної поліції, служби у справах дітей, суду, органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, загальних чи спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб тощо). |
|
Інші особи, яким стало відомо про випадок домашнього насильства |
· Звертаються для подальшого реагування до керівника закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу освіти.· Забезпечують організацію надання медичної допомоги (у разі потреби). · Не залишають дитину наодинці. · Передають інформацію суб’єктам, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству (наприклад, органам Національної поліції, службі у справах дітей, суду, органів державної влади чи органів місцевого самоврядування тощо). |