#STEMтиждень_spring2021, #ідеяSTEMтиждень_spring2021У «Незабудці» стартував Інженерний тиждень. На засіданні творчої групи розглядалися питання актуальності розвитку STEM-освіти в світі та Україні, змісту та задач для дітей дошкільного віку – STREAM-освіти. Представники творчої групи поділилися досвідом застосування STREAM-освіти в роботі з дошкільниками. Було розроблено тематичний план STREAM-тижня у «Незабудці». Перший день STREАM WorkShop, мета якого – пізнання природних об’єктів через створення власних моделей «городу на підвіконні». Тема: «Рослини». Діти знайомились із циклом розвитку рослин, переглянули презентацію досліду «Пророщення насіння квасолі». Залучилися до дієвого ставлення до природи: вчилися висівати насіння кропу, пшениці, чорнобривців визначати, які умови потрібні для їхнього росту. Під час виконання завдань діти вправлялися у вмінні висувати припущення, досліджували властивості матеріалів, робили відповідні висновки. Попереду весняні турботи на городі «Незабудки». Дошкільнята запланували, які овочі вирощуватимуть.
Проект «Вирощуємо чорнобривці» (старша група №1 "Соняшники")
підготувала і провела вихователь КЗДО №5 «Незабудка Клиженко О.А.
Вид проекту: середньостроковий (березень-травень).
Тип проекту: пізнавально-дослідний.
Учасники проекту: вихователі, діти старшої групи і їх батьки.
Вік дітей: старша група.
Проблема проекту: Як можна виростити квіти на підвіконні? Користь для людей?
Актуальність проекту: Дослідницька діяльність в природних умовах грає величезну роль в екологічному вихованні дітей. Діти, які живуть в місті, не тісно пов'язані з природою.
Уміння самостійно виростити квіти, які будуть радувати людей, вселяє в них почуття впевненості в своїх здібностях. Я пропоную познайомити дітей, з тим як ростуть квіти, які умови необхідні для їх росту.
Проект має на меті: Викликати у дітей пізнавальний інтерес до вирощування насіння квітів (чорнобривці) в кімнатних умовах, дізнатися про їхню користь, зацікавити етапами вирощування.
Завдання проекту:
- виховання дбайливого ставлення до рослин, розуміння необхідності їх охорони;
- закріплення уявлення про квіти, особливості зовнішньої будови;
- формування уявлення про основні потреби насіння квітів, умовах, які необхідні для їх росту(тепло, земля, вода, світло);
- вироблення навичок посадки насіння квітів в землю;
- виявлення змін, які відбуваються під час росту;
- формування навичок дослідницької діяльності.
Матеріали та обладнання: контейнери під розсаду, земля, насіння, інвентар для посадки розсади, лійка.
Етапи роботи:
Підготовчий - підбір грунту, вибір рослини, літератури.
Дослідницький - посадка в кімнатних умовах, вирощування розсади, догляд за розсадою, висадка в грунт, догляд за рослинами, спостереження за ростом, складання букетів, збір насіння.
Заключний – підсумковий
Форми роботи: розгляд, порівняння, досвід, догляд, полив, розпушування.
Передбачувані результати проекту:
1.Діти навчаться доглядати за рослинами і познайомляться з умовами їх утримання, вчитимуться розглянути красу рослинного світу.
2.У дітей сформуються знання про зростання рослин в кімнатних умовах і на клумбі.
3. Сформується дбайливе ставлення до праці людей, бажання спілкуватися з природою.
Етапи реалізації проекту:
1 Етап – підготовчий
- підібрана і вивчена методична, наукова і художня література по темі проекту;
- підібрані дидактичні ігри природознавчого змісту, спрямовані на розвиток пізнавальної активності, формування почав екологічної культури;
- адаптовані і систематизовані рухливі ігри, спрямовані на розвиток рухової активності, уваги і спостережливості в природі;
- цільові прогулянки по території дитячого садка;
- розглядання фотографій і картинок квітів;
- підготовка контейнерів з землею, насіння.
2. Етап – дослідний
У групі дитячого садка розбили садок на підвіконні. Підписали контейнери з назвами рослин (датою посадки і перших сходів). Розгляд насіння квітів (чорнобривці).
- Догляд за рослинами і полив.
- Читання художньої літератури: приказки, вірші, казки, загадки про квіти.
- Діти спостерігали за ростом рослин, проводили досліди.
- Встановлювали зв’язки: рослини - земля, рослини - вода, рослини – людина.
- Проводилися заняття, дидактичні ігри, бесіди.
- Бесіди: «Квіти», «Які бувають квіти?», «Що охороняються квіти».
- Вправа «Відгадайте»:
Про що говорять квіти у вазі - садові і польові?
Про що говорять польові квіти з метеликами?
Про що говорять польові квіти з бджілками?
НОД з дітьми: «Посів насіння чорнобривців»
Мета: Уточнити уявлення дітей про те, що рослини (чорнобривці) вирощують з насіння; познайомити зі способами посіву; викликати у дітей інтерес і бажання виростити квітучі рослини.
Дидактичні ігри: «Магазин квітів», «Склади квітку», «Збери квіти в вазу», «Садівник» і т.і.
3 Етап - заключний.
Висаджування розсади квітів (чорнобривці) на ділянку в клумбу.
- Полив і розпушування грунту, збір насіння квітів.
- Спостереження за квітами.
- Підведення підсумків по реалізації проекту.
- Узагальнення досвіду роботи за проектом і пред’явлення його на педраді.
Висновок: У процесі реалізації проекту діти навчилися порівнювати, аналізувати, робити висновки. Діти набули нового досвіду дослідницької діяльності. В процесі роботи дошкільнята розглядали зростання насіння квітів, відзначили роль квітів в житті людини; дізналися корисні властивості кольорів для здоров'я людини. У дітей розширився кругозір.