Моніторинг дітей старших груп КДНЗ №5 «Незабудка» щодо готовності до школи.
Згідно річного плану практичного психолога КДНЗ№5 «Незабудка» Лисенко О.І. була проведена діагностика дітей до шкільного навчання.
Ціль: виявити розвиток основних компонентів шкільної готовності майбутніх першокласників до шкільного навчання.
Діагностика проходила в квітні-травні 2021 року.
Кількість діагностованих дітей -37
Метод діагностики :тест визначаючий готовність до школи Керна-Йерасика
Для визначення рівня інтелектуального розвитку було використано тести:
Тестова бесіда
Після обробки данних отримали слідуючі результати:
Підсумок: по результатам підготовки готовності дітей до школи, 67 % (25 дітей) мають високий рівень, у них дуже добре розвинена зорово-моторна координація. Діти працювали старанно, вміють слухати, в памяті утримувати правила до завдання.Сформована внутрішня позиція. Діти готові до змін у соціальному середовищі.
22% ( 8 дітей) – середній рівень, вони на достатньому рівні володіють логічною та слуховою памяттю. На такому ж рівні знаходиться зорово-моторна координація.Діти приймають всі правила до завдань, але можуть швидко забувати про них.
11% (2 дитини) - мають низький рівень, діти не уважно слухають завдання, не старанно виконують їх.
Загалом показники готовності позитивні, діти готові до школи. Результативністю цих показників являється спільна налагоджена робота єдиної моделі-«педагог-психолог» та проведенням занять за програмою
« Впевнений старт», яка формує та розвиває саме готовність до школи за багатьма критеріями емоційно-вольового, мовленнєвого та особистісного розвитку дитини.
Все ж , актуальною залишається проблема структурних складників та критеріїв психологічної готовності дитини до шкільного навчання. Виходячи з цього, вважаю потрібним дати рекомендації вихователям старших груп щодо підвищення показників готовності до школи:
- сприяти дитячій автономності; тому що самостійність є найважливішим елементом ефективного і старанного навчаняя.
- Якщо дитина потребує допомоги- спонукайте її до того, щоб вона сама знайшла шляхи до розвязання. Допоможіть, завдяки підказкам, але не робіть за неї її роботу
- Співпрацюцте з батьками майбутніх першокласників, щоб діти мали змогу перенести знання на домашній рівень і практично їх засвоїти
- Визнавайте здобутки дитини. Надавайте перевагу похвалі.
- Приділяйте увагу спілкуванню з дитиною для розвитку мовлення.ю за потреби консультуйте батьків та залучайте до занять з логопедом.
- Не вимагайте більше, ніж дитина здатна сприймати. Звертайте увагу на вікові можливості та індивідувльний розвиток дитини. Не перевантажуйте дитину, чергуйте заняття з грою
- Говоріть, при можливості, якомога позитивніше про школу, вчителів, формуйте позитивне ставлення до школи
-Любіть дитину безумовною любовю та будьте прикладом!